HOME OF MUSAFIR

Khamis, 27 Januari 2011

KERANA KENANGAN ITU AMAT TERKESAN

Alhamdulillah, saya dapat lagi menulis di sini. Terima kasih ya Allah. Segala yang Engkau nikmatkan pada hambaMu ini semuanya mendatangkan sesuatu hikmah yang terkesan di sanubari. Dunia ini hanya sementara, ya Allah yang maha menghidupkan dan mematikan. Baru sebentar tadi saya diberitakan tentang pemergian seorang sahabat, pergi yang tidak akan kembali lagi ke dunia. Al-Fatihah....

Kenangan itu amat terkesan. Amat indah sekali.. Bagi diri yang serba kedhaifan ini, kenangan adalah satu pengajaran hidup yang amat terkesan. Minggu Mesra Siswa di UiTM Perlis, mengenali Ikatan Mahasiswa Madani (IMAM) sebuah Persatuan Islam dan bersama-sama teman-teman baru di sana... 5 tahun telah berlalu. Kini saya di kampus induk. Ini adalah semester terakhir saya di peringkat ini, di tempat yang jua banyak meninggalkan knangan yang amat terkesan. Gembira, sedih, sakit, sihat, jatuh, bangun, penat, pelbagai lagi perasaan dilalui. "Mungkin ini kali terakhir saya akan bersama-sama sahabat di sini," KENAPA? Kerana malaikat maut sentiasa melawati saya.. Tanpa saya dapat mengesannya.. Hatta saya dalam keadaan gembira dan sihat.

Syukur, kenangan ini mematangkan diri. Terkadang masih ada juga tresalah memilih keputusan dan tindakan. Bagi saya, tiada yang akan saya belajar jika saya tidak pernah salah atau tersilap. Sahabat-sahabat, kalian crminan bagi seseotang yang juga brnama sahabat.. Semoga kita terus bersahabat..

"Madu kemanisan kejayaan hanya dapat dirasai setelah menlan hmpdu kepahitan kegagalan.
Pemimpin yang hebat adalah pmimpin yang bangun setelah jatuh berkali-kali,  dan bangun membawa fikrah Islam."

P/s: Maafkan diri ini selaku seorang sahabat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan